Spontaniczne wakacje na chorwackiej wyspie Pag – i najlepszy apartament ever!

W tym roku mieliśmy pozostać w kraju. A nawet w domu. Nie planowaliśmy wakacji. Przynajmniej nie w marcu, kwietniu, ani w maju. Pod koniec lipca poczuliśmy się jednak tak zmęczeni przebywaniem w tych samych kątach, że postanowiliśmy „gdzieś się wybrać”. Tylko jeszcze nie wiedzieliśmy gdzie. Patrząc na zdjęcia tego co się działo w górach, nad morzem, czy nad jeziorami, postanowiliśmy wybrać się pod namiot. Jednak znajomi napisali do nas z Chorwacji, że jest luźno, spokojnie i z zachowaniem dystansu. Problem był tylko jeden – campingi w tym kraju są tak drogie, że nie opłaca się brać namiotu. I tak nasz plan zmienił się o 360 stopni, a ja zupełnie przypadkiem znalazłam apartament na wyspie Pag, który okazał się prawdziwą perełką. Postanowiłam podzielić się namiarem nie tylko na nocleg, ale również inne ciekawe miejsca na wyspie Pag, gdybyś kiedyś się tam wybierała.

pag atrakcje dla dzieci

Pewnie zastanawiasz się ile kosztuje taki pobyt na Chorwacji. Za apartament, czyli wydzielone mieszkanie z dwoma sypialniami, kuchnią i łazienką, zapłaciliśmy 3500 zł za 6 osób (bo w tyle pojechaliśmy). Do tego mieliśmy basen i altankę z grillem, wspólny dla 3 apartamentów, ale pozostałe albo były wolne, albo turyści wybierali inny sposób na popołudniowy relaks.

Plaża była niecałe 300 metrów od nas. No i tu pojawiał się jedyny minus, bo mieszkaliśmy na górce, więc powrót bywał męczący.

Z właścicielką spokojnie dogadywaliśmy się po polsku. Na wstępie pokazała nam na mapie gdzie warto się wybrać, gdzie znaleźć sklep i w których restauracjach jadać. Nie martw się, zaraz napiszę Ci wszystko co zapamiętałam!

gdzie zjeść na wyspie Pag

W miasteczku są trzy duże supermarkety. Znajdziesz w nich wszystko czego potrzebujesz. A pięć minut drugi od miejsca, w którym mieszkaliśmy jest piekarnia (z przepysznymi cieplutkimi rogalikami z czekoladą) i sklep z owocami. Wybraliśmy się również do sklepu rybnego. Trzeba było wcześnie wstać, bo podobno o 10 już pusto na półkach, do tego kolejka ustawia się już od 8, ale warto poczekać, bo świeża rybka z grilla smakuje obłędnie.

Zastanawiasz się jak wyglądają plaże? Nie znajdziesz tu piaszczystych plaż, ale takie z drobnym żwirkiem, na tyle drobnym, że i bez specjalnych butów da się po nim przejść. I co najważniejsze, nie jest tłoczno. Zresztą plaż jest tyle, że można wybierać, na którą zejść, a którą omijać.

wyspa pag atrakcje

Na mapie zaznaczyłam Ci plaże na całej wyspie, na które warto się wybrać, a na czerwono miejscowość gdzie mają najpyszniejszą jagnięcinę na wyspie! Poniżej kilka zdjęć z plaż na Pagu:

plaża pag

pag z dziećmi

noclegi pag

Lubię spędzać urlop aktywnie. Tak było i tym razem. Umaiły mi się kajaki. Widziałam ludzi pływających po morzu, ale zastanawialiśmy się czy to nie jest zbyt ciężkie w pełnym słońcu. Dlatego wybraliśmy się na spływ po rzece. I … to nie był dobry wybór! 12 km trasy na kajakach typu ponton. Ja z Krzysiem, Jacek z Damianem. Gdyby nie pomoc Krzysia chyba utknęłabym gdzieś po drodze i płakała z bezsilności. Trasa była mega męcząca. Przeważnie płynęliśmy pod wiatr. Raz musieliśmy wysiąść z kajaka i przejść kawałek trasy na piechotę po skałach, nad wodospadem. Dla kogoś z ogromnym lękiem wysokości (jak ja) to było mega wyzwanie. Spływu kajakowego po rzece Zrmanja niestety nie mogę polecić, chociaż widoki były piękne to niestety to nie dla rodzin z dziećmi (chociaż organizator przekonywał, że trasa jest „very easy”).

chorwacja spływ kajakowy

chorwacja spływ kajakiem

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania odnośnie naszego pobytu na Chorwacji, pisz śmiało, jeśli potrafię to odpowiem 🙂

Zapomniałabym o namiarze na apartament! Znalazłam go na airbnb. Dodatkowe koszty to podatek turytyczny po 1 Euro za dobę od osoby dorosłej, innych kosztów nie ma. Apartament nazywał się Villa Ivita w miejscowości Pag. Jeśli zarejestrujesz się z linku swojego znajomego (np. mnie) otrzymasz dodatkowo 120 zł zniżki na pierwszą rezerwację. Zostawiam link, gdybyś chciała skorzystać: KLIK

Daj znać gdzie spędziłaś wakacje i jak było 🙂

wakacje na chorwacji z dziećmi

Cześć! Miło mi, że zajrzałaś na moją stronę! Jestem Sylwia - mama dwóch fantastycznych chłopców, miłośniczka trendu "Zrób to sam" i wyszukiwania trików ułatwiających życie (albo raczej nicnierobienie). Czytam książki prawie tak szybko, jak biegam za dziećmi, wolne chwile spędzam na spacerach szukając ciekawych kadrów.

Polub moją stronę na Facebooku: https://www.facebook.com/Mamawdomu/
Zajrzyj na mój Instagram: https://www.instagram.com/mamawdomu//
Zerknij również do mojego sklepu: http://www.mamawdomu.pl/sklep//

Reklama:
Będzie mi miło, gdy podzielisz się tym wpisem z innymi 🙂